Muffinkowe pączki

Składniki (na 10-12 sztuk):                                                 
suche:
·   300 g mąki pszennej
·   3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
·   3/4 łyżeczki sody oczyszczonej
·   120 g cukru

mokre:
·   1 jajko
·   80 ml oleju
·   175 ml maślanki
·   1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
ponadto:
·   dowolny dżem lub marmolada
·   50 g masła
·   25 g białego cukru (ok. 2 łyżek)
·   25 g brązowego cukru
·   1 łyżeczka cynamonu (nie dałam)

Wykonanie:

Suche składniki wymieszać w jednej misce, mokre składniki w drugiej misce. Mokre składniki wlać do suchych i wymieszać tylko do połączenia składników (mogą zostać niewielkie grudki), zrobiłam to za pomocą miksera.

Foremkę na muffinki wysmarować masłem lub wyłożyć papilotkami. Ja piekłam bez papilotek, użyłam je tylko do zdjęć :). Po łyżce masy nałożyć do 10 lub 12 dołków, potem na każdą porcję położyć 1 łyżeczki dżemu i przykryć łyżką ciasta (mi ciasta starczyło na 10 muffinek).
Wstawić do nagrzanego piekarnika i piec przez 20-25 minut w 180 stopniach.

Wyjąć, lekko ostudzić. Następnie roztopić 50 g masła. Wymieszać obydwa rodzaje cukru i cynamon. Muffinki smarować rozpuszczonym masłem i obtaczać w posypce z cukru i cynamonu. Najlepiej podawać, kiedy będą jeszcze nieco ciepłe.

Smacznego : )