Ciasto śliwkowe

Składniki:
·        2 szklanki mąki
·        ½ szklanki cukru (lekko go zdrobniłam, blenderem)
·        ½ kostki masła
·        2 jajka
·        1 łyżeczka proszku do pieczenia
·        cukier waniliowy
·        1 budyń śmietankowy
·        250 ml mleka
·        ok. 300 g śliwek (dałam tyle żeby przykryć spód ciasta)

Ponadto:
·        50 g płatków migdałów
·        cukier puder ok. ½ kubka (do lukru)
·        2 -3 łyżek gorącego mleka (do lukru)

Wykonanie:

Umyte śliwki przecinamy na pół.

Masło drobno siekamy, dodajemy do mąki, dosypujemy cukier, cukier waniliowy, proszek do pieczenia, wbijamy całe jajka. Wszystkie składniki szybko zagniatamy i wstawiamy ciasto do lodówki.

Z 250 ml mleka odlewamy ćwierć szklanki i rozpuszczamy w nim budyń. Resztę mleka zagotowujemy. Jeśli budyń jest bez cukru, dodajemy 1 łyżkę do mleka. Do gotującego się mleka dodajemy rozpuszczony budyń i zagotowujemy szybko mieszając. Powstanie bardzo gęsty budyń. Formę (u mnie tortownica 22cm) wykładamy papierem do pieczenia.

Połowę ciasta wykładamy na dno formy, następnie układamy śliwki, budyń i na wierzch nakładamy drugą połowę rozwałkowanego ciasta (ja porwałam na kawałki).

Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 170 - 175 C i pieczemy około 45 minut, do zrumienienia się ciasta. Ciasto możemy polukrować i posypać prażonymi płatkami migdałów.

Smacznego :)
Zapraszam na mojego bloga: www.mojeciacho.blox.pl