Szarlotka krucha Bajaderki

Składniki na ciasto:                                                                     
·        4 szklanki mąki
·        1 łyżeczka proszku do pieczenia (dałam 1 ½)
·        1 szklanka cukru pudru
·        1 ½ kostki masła
·        6 dużych żółtek
·        2 łyżki gęstej śmietany

Mąkę, cukier puder, proszek do pieczenia przesiać. Masło pokroić na małe kawałki dodać do mąki, przesiekać, dodać żółtka, śmietanę, wyrobić ciasto. Ciasto podzielić na pół i schłodzić w lodówce minimum jedną godzinę ( u mnie dwie godziny).

Nadzienie jabłkowe:
·        8 kwaśnych jabłek, pokroić w plasterki
·        ¼ szklanki wody
·        1 szklanka cukru lub ½ (dałam ½)
·        2 łyżeczki cynamonu
·        2 łyżki mąki ziemniaczanej
·        3 – 4 łyżki soku z cytryny

Pokroić jabłka do rondelka, dodać wodę, dusić pod przykryciem 15 minut, nie mieszać !. Dodać cynamon, cukier, lekko wymieszać. Mąkę ziemniaczaną wymieszać z sokiem z cytryny, ja jeszcze dodałam troszkę zimnej wody. Wlać do masy jabłkowej, dusić dwie minuty. Masa ma być bardzo gęsta.

Wykonanie całości:

Formę 34 x 23 cm posmarować masłem, zetrzeć na tarce jedną część ciasta, lekko wgnieść, by powierzchnia była jednolita, podpiec 8 minut (ja rozwałkowałam połowę ciasta na spód, nakłam gęsto widelcem i podpiekłam 10 minut) w piekarniku na 180 st. C. Lekko przestudzić, posypać ciasto 3 łyżkami bułki tartej po całości, wyłożyć masę jabłkową, zetrzeć drugą połowę ciasta (dałam rozwałkowane i nakłute widelcem). Piec ok. 1 godziny do zrumienienia, posypać jeszcze letnie cukrem pudrem.

Smacznego :) 

Zapraszam na mojego bloga: www.mojeciacho.blox.pl