Babeczki z Knoppersem

Składniki

  • 1 margaryna (daję palmę, 250 g)                                                            
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • ¼ szklanki zimnej wody
  • 2 szklanki mąki
  • 4 jajka
  • 2 pełne łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 – 4 łyżki kakao

Ponadto:

  • 2 - 3 Knoppersy (drobno posiekać)
  • mleczna czekolada

Wykonanie

Do rondelka, dać całą margarynę, wsypać cukier, dodać wodę i kakao, wszystko razem podgrzać na małym ogniu, aż do rozpuszczenia cukru i połączenia się ładnie składników.
Kakaową masę całkowicie ostudzić, do zimnego. Oddzielić żółtka od białek. Ja najpierw ubijam białka by już nie brudzić sobie piór robota, a następnie szybko wykonuję pozostałe czynności.
Do ostudzonej masy dodać same żółtka, ucierać mikserem, następnie dodawać stopniowo przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, ucierać wszystko dokładnie mikserem do połączenia się składników. Dodać ubite na sztywno białka i delikatnie już wymieszać łyżką (najpierw daję połowę białek, wmieszam w ciasto, a następnie drugą część białek).
I tak przygotowane ciasto przełożyć do blaszki na muffinki, wyłożonej papilotkami. Piec w rozgrzanym piekarniku 190 st. C., około 25 minut, przed wyjęciem sprawdzić delikatnie patyczkiem. Jak już będą zimne, oblać je rozpuszczoną czekoladą. Do polewy: dodałam ok. 30 g masła, które rozpuściłam, następnie wsypałam połamaną czekoladę, na bardzo małe kawałeczki i w rondelku na małym ogniu mieszam, aż do całkowitego rozpuszczenia. Na końcu posypać babeczki posiekanymi Knoppersami.

Zapraszam na mojego bloga :-) www.mojeciacho.blox.pl