Rogaliki z marmoladą

Składniki na ciasto drożdżowe:

  • ½ kg mąki (u mnie 600 g)                                                                    
  • 1 jajko
  • 250 g masła
  • 50 g drożdży
  • 5-6 łyżek kwaśnej śmietany
  • 2 łyżki cukru waniliowego
  • 1 łyżeczka cukru
  • 5 łyżek mleka
  • szczypta soli

Dodatkowo:

  • 1 słoik marmolady (300 g)
  • 1 jajko
  • 3 łyżki mleka
  • cukier

Wykonanie:

Mleko podgrzewamy (ma być ciepłe, nie gorące) i kruszymy do niego drożdże. Dodajemy cukier i rozcieramy całość, odstawiamy na kilka minut do wyrośnięcia.
Mąkę przesiewamy do dużej miski i wbijamy 1 jajko, dosypujemy szczyptę soli i dodajemy śmietanę.
200 g masła topimy i razem z pozostałymi, nieroztopionymi 50 g, dodajemy do miski z mąką.
Wlewamy do miski wyrośnięty rozczyn drożdżowy, dosypujemy cukier waniliowy i przez ok. 15 minut wyrabiamy gęste i nieco twarde ciasto.
Zagniecione ciasto wstawiamy pod przykryciem do lodówki, do powolnego wyrastania, na 2 godziny.
Po wyrośnięciu ciasto znów wyrabiamy przez ok. 15 minut, następnie rozwałkowujemy na grubość ok. 3-4 mm, podsypując w razie potrzeby dodatkową mąką.
Z ciasta wycinamy nożem kwadraty o boku ok. 10 cm i do każdego nakładamy po 1 łyżeczce marmolady (ja wycinałam kwadraty o boku 9 cm).
Z kwadratów ciasta zawijamy rogaliki, nadając im kształt prosty lub półksiężyców (zostawiałam na prosto).
Rogaliki układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia lub grubo posmarowanej masłem.
Wstawiamy rogaliki do piekarnika nagrzanego do 180 °C i pieczemy przez ok. 15-20 minut.

* Autorka przepisu podaje, że z tej ilości ciasta wychodzi ok. 60 szt., mi wyszło ok. 40 szt., może grubiej rozwałkowywałam ;),  starałam się na kilka milimetrów, jednak ciasto lekko się "zbiega".
*źródło przepisu/ Pozytywna Kuchnia/

Zapraszam na bloga  :-) www.mojeciacho.blox.pl