Ciasto śliwkowe

Składniki na ciasto:

  • 2 szklanki mąki pszennej                                                                 
  • 1 szklanka mąki krupczatki
  • 1 kostka masła (200g)
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • otarta skórka z jednej cytryny
  • 1 jajko
  • 1/2 szklaki cukru
  • szczypta soli
  • 4-5 łyżek mleka, śmietany, lub w jogurtu

Masa śliwkowa:

  • 1,5 kg śliwek węgierek (dodałam 5 brzoskwiń)
  • 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej lub kisiel (u mnie 3 łyżki)
  • 150 g cukru (dałam 200 g)
  • rodzynki (nie dałam)

Wykonanie:

Umyte śliwki oczyścić z pestek, kroimy na pół. Wkładamy do garnka, dodajemy rodzynki (nie dałam) wlewamy odrobinkę wody na dno (nie dałam), dodałam cukier. Przesmażamy ok 10 minut. Mąkę/kisiel rozrabiamy w pół szklanki wody i wlewamy do śliwek (moje śliwki były bardzo soczyste, musiałam długo je podsmażać, by woda odparowała ok. 1.5 godziny). Masę już dość gęstą pozostawić do ostygnięcia.
Z podanych składników zagnieść ciasto, podzielić na dwie części. Jedną z części wylepić blachę (24x36). Na to wyłożyć masę śliwkową i przykryć drugą częścią ciasta, którą delikatnie należy nakłuć nożem czy też widelcem (ja spód nakłułam widelcem i podpiekłam ok. 10 minut).
Piec około 40 min (u mnie ok. 35 minut), w 180 st.
Źródło przepisu/ mniam... mniam.../

Zapraszam na mojego bloga www.mojeciacho.blox.pl