Kluseczki francuskie z żółtym serem w pomidorowym sosie

Składniki na kluseczki:

  • 250 g mąki                                                                  
  • 6 jaj
  • 100 g masła
  • ok. 11/2 łyżeczki soli
  • 120 g żółtego sera
  • łyżka ziół: oregano, bazylia
Oddzielić żółtka od białek. Białka ubić osobno ze szczyptą soli. Miękkie masło utrzeć z żółtkami na pulchną masę, następnie dodać przesianą mąkę z solą. Mi utworzyło się coś w rodzaju kruszonki, można dodać odrobinę zimnej wody, jednak tego nie zrobiłam. Od razu dodałam białka i dobrze rozmieszałam całość (miałam jednak lekkie grudki i ostatecznie użyłam blendera, wody nie dodałam, gdyż konsystencja wydała mi się właściwa).

Ponadto:

  • masło
  • zielona pietruszka

Składniki na sos:

  • 5 pomidorów
  • 1 cebula
  • ok. 6 łyżek keczupu (ulubionego)
  • 1 łyżeczka masła
  • 3 łyżki margaryny
  • przyprawy do smaku: sól, pieprz, vegeta
Pomidory opukać, sparzyć i obrać ze skórki.
Cebulkę drobno pokroić. Na patelni roztopić margarynę, wsypać cebulę i udusić do miękkości, można dodać przyprawy. Następnie wsypać pokrojone pomidory, wszystko razem dusić, na koniec dodać keczup, masełko do smaku i ew. doprawić, chwilę jeszcze poddusić. Ja swój sos potraktowałam blenderem, by uzyskać idealną gładką konsystencję.

Wykonanie całości:

Większym garnku nastawić wodę, lekko osolić.
Do gotującej wody wkładać porcjami ciasto za pomocą łyżki, którą należy zanurzyć w gorącej wodzie. Kluseczki gotować ok. 2 minut. 
Ja wyławiam najpierw do lodowatej wody, następnie przelewam na sitko (kluski wtedy się nam nie skleją). Gdy będę je robić po raz drug,i to okraszę je dodatkowo masełkiem.
Przełożyć do nie dużej formy wysmarowanej masłem, posypać ziołami (oregano, bazylia, dodatkowo lekko popieprzyłam), oprószyć starym żółtym serem. Zapiec w 200 st. c przez ok. 10 minut, do rozpuszczenia się sera.
Po wyjęciu posypać posiekaną natką pietruszki. Podawać z ulubionym sosem, u mnie pomidorowy.
Smacznego :)

Zapraszam na mojego bloga www.mojeciacho.blox.pl