Naleśniki biszkoptowe

Składniki na ciasto:

  • 250 g mąki                                                                                                
  • 3 duże jajka
  • 3 łyżki cukru
  • 1 szklanka mleka
  • 1 szklanka wody
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta soli

Ponadto:

  • olej do smażenia

Masa serowa:

  • 500 g białego sera (drobno zmielonego)
  • 5 - 6 łyżek cukru pudru (radzę próbować i słodzić do smaku)
  • 180 g kwaśnej gęstej śmietany
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego lub prawdziwa wanilia (z 1/2 laski ziaren wanilii)
  • trzy garstki rodzynek (wcześniej sparzone wrzątkiem)
Do zmielonego sera, wsypać cukier, wanilie, śmietanę (moja była bardzo kremowa i nie miała bardzo kwaśnego posmaku), całość dobrze zmiksować. Jeśli uznacie, że masa jest za gęsta lub mało słodka dodajcie odpowiednie składniki, wedle uznania i preferowanego smaku ;).
Na koniec wsypałam, sparzone wcześniej rodzynki (we wrzątki, były kilka minut), odcedzone, dobrze wymieszać z całością. Odstawić by smaki się "przegryzły".

Wykonanie naleśników:

Żółtka oddzielić od białek, utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym.
Mleko wymieszać z wodą i mąką, zmiksować na gładką masę.
Utarte żółtka połączyć z ciastem.
Do białek dodać szczyptę soli i ubić na sztywną pianę. Delikatnie mieszając, dodać do ciasta. Usmażyć naleśniki na złoty kolor. Ja patelnię smarowałam olejem za pomocą pędzelka.
 Źródło przepisu/ Domowa cukiernia Ewy./

Zapraszam na mojego bloga www.mojeciacho.blox.pl



Dodam jedynie ;), podawać z ulubionym nadzieniem, tak jak lubicie najbardziej.