Sernik na śmietanie

Składniki na spód:                                                                       

·        250 g ciastek digestive w mlecznej czekoladzie lub herbatników
·        100 g masła, roztopionego

Ciastka kruszymy lub mielimy na proszek blenderem, dodajemy roztopione masło, mieszamy dokładnie.
Dno tortownicy o śr. 26 cm (lub formę ok. 23 x 23 cm) wyłożyć papierem do pieczenia, zacisnąć obręcz, boki wysmarować masłem.
Okruszki wysypać na dno formy, palcami ugnieść, aby powstał spód. Podpiec 10 minut w temp. 180 stopni (ja nie piekłam, schłodziłam w lodówce i na to wylałam masę serową).
Kiedy spód się piecze, przygotować masę serową.

Składniki na masę serową:

·        1000g półtłustego twarogu
·        2 szklanki kwaśnej gęstej śmietany 18-22%
·        1 szklanka cukru (dałam cukier puder)
·        6 jajek
·        cukier waniliowy 16 g
·        2 budynie waniliowe po 40 g
·        skórka starta z całej cytryny
·        sok z cytryny

Polewa czekoladowa:

·        100 g czekolady deserowej lub mlecznej do dekoracji
·        1 łyżka masła
·        4 łyżki mleka
Wszystkie składniki roztopić w kąpieli wodnej, polać już przestudzony sernik.

Wykonanie:

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Twaróg przetrzeć przez sitko lub zmielić trzykrotnie w maszynce do mielenia.
W misce wymieszać twaróg ze śmietaną i cukrem i cukrem waniliowym. Miksując na najniższych obrotach miksera dodawać po jednym jajku. Kiedy masa będzie jednolita dodać budyń, skórkę startą z cytryny, sok i wszystko krótko zmiksować. Jeśli masa wyda się nam za rzadka, można dodać 1 łyżkę mąki ziemniaczanej.     
Przelać na spód. Piec 60 minut w temp. 175 stopni (wierzch będzie lekko niedopieczony, ale sernik "dojdzie"). Zostawić w wyłączonym piekarniku z zamkniętymi drzwiczkami na 2-3 godziny. Wystudzić w formie.
Następnie włożyć sernik do lodówki na całą noc. Zimny ciasto udekorować na wierzchu polewą czekoladą.

Smacznego :)

www.mojeciacho.blox.pl