Pyszne ciasto jabłkowo kokosowe

Składniki: z pewnością
·        1 ¼ szklanki mąki
·        4 jajka
·        1 niepełna szklanka cukru
·        ¾ roztopionej kostki margaryny
·        1 pełna łyżeczka proszku do pieczenia

Ponadto:
·        4 jabłka
·        1 większy banan
·        ok. ½ drobnych i raczej bez pestkowych rodzynek
·        1 ½ szklanki kokosu

Wykonanie:

Margarynę roztopić i zostawić by się ochłodziła.

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia i przesiać przez sito.
Jajka ubić z cukrem na puszystą masę, a następnie dodawać mąkę po łyżce. Nie przerywając miksowania, wlać po trochu roztopioną i ochłodzoną margarynę, nadal miksować, ale już na małych obrotach.

Do przygotowanej formy okrągłej z kominkiem o średnicy ok. 26 cm, którą należy oczywiście wysmarować tłuszczem i obsypać bułka tartą. Wlać część masy (u mnie to ok. połowy masy). Na cieście ułożyć pokrojone w plasterki: jabłka, a następnie banany, posypać rodzynkami i 1 szklanką kokosu.

Wlać na całość pozostałe ciasto, tak by przykryło nadzienie. Wierzch posypać pozostałymi wiórkami ( u mnie było troszkę więcej niż ½ szklanki).
Piec ok. 40 minut w piekarniku nagrzanym na 190 st. C.
Wiórka szybko się złocą, w momencie, kiedy były już lekko brązowe, ciasto nakryłam folią aluminiową (po 10 minutach wyjęłam folię i zrobiłam w niej delikatnie dziurki widelcem, by sok z jabłek miał gdzie odparować, jest to mój patent, można się tak nie bawić i zostawić folie bez nakłuwania), zabrałam folię  ok. 15 minut przed końcowym czasem.

Smacznego :)