Sernik z sosem malinowo czekoladowym

Składniki na ciasto:                                                                                     
·        1,5 szklanki mąki
·        ½ szklanki cukru
·        ½ kostki masła
·        2 łyżki kakao
·        2 łyżeczki proszku do pieczenia
·        3 łyżki mleka

Masa serowa:
·        1 kg sera
·        ½ kostki masła
·        6-10 jaj
·        budyń waniliowy
·        1,5 szklanki cukru (dałam 1 szklankę cukru pudru)
·        cukier waniliowy

Sos malinowo – czekoladowy:
·        400 g malin
·        4 łyżki cukru pudru
·        100 g mlecznej czekolady

Maliny przełożyć do rondelka, dodać cukier i lekko zgotować, do gorącej masy dodać połamaną czekoladę i mieszać do momentu jej rozpuszczenia i połączenia się z malinami. Odczekać aż masa lekko ostygnie i zmiksować w blenderze na gładką masę (można zawsze dosłodzić, wedle uznania). Wstawić do lodówki na minimum jedną godzinę, by całość zgęstniała do konsystencji sosu.

Sos przechowujemy w lodówce !

Wykonanie całości:

Wszystkie składniki na ciasto zagnieść i wstawić na kilka godzin do zamrażarki. Ja dałam tylko na nie cała godzinę i tez było dobrze.
Ser zemleć. Masło dokładnie zmiksować i dodawać stopniowo ser. Dodać do ciasta żółtka, dokładnie wymieszać a następnie pozostałe składniki. Osobno ubić pianę z białek i delikatnie wymieszać z masą serową.

Do przygotowanej formy (użyłam tortownicę o wymiarze ok. 26 cm, na spód dałam papier do pieczenia, boki osmarowałam tłuszczem i wysypałam lekko mąką), zetrzeć połowę kakaowego ciasta. Wylać masę serową i zetrzeć pozostałą część ciasta. Wstawić do piekarnika na około godzinę. Ja nagrzałam piekarnik do 200 st. C. i po dziesięciu minutach zmniejszyłam do 180 st. C.

Swój sernik po wystudzeniu wstawiłam do lodówki na całą noc.

Smacznego :)