Zawijaniec drożdżowy z suszonymi owocami

Składniki  na ciasto:

  • 2 szklanki mąki                                                       
  • 1 jajko
  • 1/4 szklanki cukru
  • 30 g świeżych drożdży
  • 50 g masła
  • cukier waniliowy
  • 1/2 szklanki mleka
  • szczypta soli

Nadzienie:

  • 20 dag suszonych śliwek
  • 20 dag suszonych moreli
  • 15 dag orzechów laskowych
  • 15 dag suszonych daktyli
  • 2 duże jabłka
  • 8 łyżek rumu (dałam 10)

Polewa:

  • 5 łyżek cukru pudru
  • odrobina gorącej wody

Wykonanie:

(Ja zrobiłam osobno rozczyn: w kubku do letniego mleka pokruszyłam drożdże, dodałam łyżeczkę cukru i zostawiłam na ok. 10 minut).

Mąkę przesiać do miski, dodać miękkie masło, rozkruszone drożdże, ciepłe mleko i resztę składników. Wyrobić na gładkie, elastyczne ciasto. Odstawić na 30 minut w ciepłe miejsce.
Suszone owoce i jabłka pokroić w dość drobną kostkę, orzechy grubo posiekać. Wszystkie składniki wymieszać z rumem. 
Wyrośnięte ciasto rozwałkować na kwadrat o wymiarach około 60x40 cm. Rozłożyć równomiernie nadzienie i zrolować od dłuższego boku w ciasną roladę. Przełożyć na wyłożoną papierem do pieczenia blachę i zwinąć w wieniec. Ponacinać ostrym nożem od zewnętrznej strony i odstawić na 15 minut do ponownego wyrośnięcia.
Piec w temperaturze 175 stopni około 50-60 minut do efektu suchego patyczka. Ostudzone ciasto polać lukrem z cukru pudru i odrobinki gorącej wody.
Zapraszam na mojego bloga :-) www.mojeciacho.blox.pl