Błyskawiczny sernik na herbatnikach (gotowany)

Składniki:

  • 1 kg białego sera, zmielonego                                                                      
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 1 cukier waniliowy
  • 1 kostka masła
  • 1 budyń śmietankowy (dałam dwa po 40 g)
  • 1/2 szklanki mleka
  • 2 paczki herbatników (po 250g każda)
  • ew. bakalie

Ponadto:

  • 2 czekolady (jedna mleczna, jedna gorzka)
  • 100 ml mleka
Do rondelka nad parą wlałam mleko, pokruszyłam czekoladę i na małym ogniu mieszałam do połączenia się obu składników, w razie dość gęstej masy dolewałam mleka.

Wykonanie:

Blaszkę o wymiarach 25 x 36 wyłożyć papierem do pieczenia, na dno rozłożyć pierwszą warstwę herbatników, tak by ładnie pokryły dno blaszki.
Do rondelka włożyć masło, wsypać cukier i ładnie oba składniki rozpuścić, następnie wyłączyć palnik.
Ser zmieszać z jajkami za pomocą miksera.
Mleko wymieszać z budyniami.
Do rondelka z masłem i cukrami wlać mleko i dodać ser wszystko razem dobrze zamieszać. Ponownie załączyć palnik i zagotować na małym ogniu ok. 15 minut. Pamiętajmy by cały czas mieszać !:-).
Gorącą serową masę dzielimy sobie na pół w "naszej wyobraźni" ;), wlewamy na herbatniki jedną część masy. Układamy kolejną warstwę herbatników, następnie wlewamy drugą część masy, układamy trzecią warstwę herbatników. Jak ciasto ostygnie polewamy polewą czekoladową (użyłam roztopionej czekolady z mlekiem).
Ciasto trzymamy w lodówce najlepiej całą noc, zanim zaczniemy kroić, później również przechowujemy  chłodnym miejscu.

Źródło przepisu/Wielkie Żarcie/

Zapraszam na mojego bloga www.mojeciacho.blox.pl :-).