Murzynek z jabłkami (Przepis II)

Składniki:

  • 6 jajek                                                                                                        
  • 1 ¼ szklanka cukru (dałam 1 pełną szklankę)
  • 16 g cukru waniliowego
  • ½ szklanki oleju
  • 1 szklanka letniego mleka (można dać wodę, najlepiej gazowaną)
  • 3 szklanki mąki (użyłam krupczatki)
  • 3 łyżki kakao
  • szczypta soli
  • 1 łyżka sody (u mnie dwie łyżeczki)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 jabłka
  • ew. orzechy, rodzynki

Polewa:

  • 120 g margaryny
  • 100 g cukru pudru
  • 3 łyżki wody
  • 2 łyżki kakao
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 1/2 łyżki mąki ziemniaczanej
Wszystkie składniki roztopić, lekko zagotować, stale mieszając. Chwilkę odczekać i polać ciasto. 

Wykonanie:

Białka oddzielić od żółtek. Białka ubić ze szczyptą soli. Pod koniec ubijania piany dodawać po trochu cukru i dalej ubijać mikserem.
Gdy piana będzie sztywna, dodawać po 1 żółtku i dalej ubijać.
Mąkę połączyć z proszkiem do pieczenia, sodą i kakao (suchą mieszankę ze wszystkimi składnikami, przesiewam przez sito, by dobrze zmieszały się składniki).
Do masy jajecznej wlać olej i delikatnie wymieszać (miksowałam na pierwszym biegu).
Następnie małymi porcjami dodawać przemiennie raz ,,suchą mieszankę", a raz letnie mleko.
Jabłka obrać, pokroić na dość dużą kostkę (u mnie średnia kostka) i dodać do masy.
Delikatnie wymieszać. Można dodać również rodzynki, orzechy i inne bakalie.

Formę o wymiarach (23 x 32) wysmarować tłuszczem oprószyć mąką (wyłożyłam papierem do pieczenia). Masę wlać do formy i piec w nagrzanym piekarniku ok. 40 minut w temp. 165 – 175 st. C (piekłam w 180 st. C).

Zapraszam na bloga www.mojeciacho.blox.pl